Kezdőlap > hír, interjú > Interjú Kim Kyung-Tae-vel, az XL Games vezető tervezőjével (fordítás)

Interjú Kim Kyung-Tae-vel, az XL Games vezető tervezőjével (fordítás)

“Mindent megfogunk mutatni amit csak lehet az AA 3. zárt bétatesztjén nektek!” Ahogyan a 3. bétateszt időpontja közeledik, úgy növeli az emberek kiváncsiságát és érdeklődését a játék iránt az XL Games, hol videókkal, hol újdonságokkal a weboldalukon. A CBT3 rengeteg új dolgot fog hozni, mint például a várostromokat, instanceokat, és alapvetően egy jobb játékot, mint amit a cbt2 alatt láttak az emberek. Találkoztunk Kim Kyung-Tae-vel hogy pontosabb infókat kapjunk a CBT3-ról, ami 5000 ember által lesz tesztelve. Az eredeti írás a Thisisgame.com -ról, az AAportal.net által lett fordítva (angolra).


Mi a célja a 3. bétatesztnek?

Az első és második teszt rövid ideig, és kevés dolgot mutatott meg a játékból, hiszen akkor még sokkal kevesebb dolog volt készen. A 3. bétateszt már megmutatható sokkal több embernek. Nagyon sok dolgot fejlesztettünk tovább, alakítottunk át az előző bétatesztek visszajelzései alapján, mint például a küldetéseket, ütés-effekteket, animációkat és még sok minden mást. Ez a zárt bétateszt 5000 emberre lett tervezve. Szeretnénk hogy a játékosok megnézhessék, kipróbálhassák azokat a dolgokat, amiket eddíg csináltunk. Most beraktunk a játékba nagyon sok dolgot, csatatereket (battlefield), kalandokat (adventures), instanceolt kazamatákat (instákat). Nagyon sok dolgot még nem raktunk bele, és nem tudunk megmutatni a gyenge minősége miatt (még nincs kész), de amint tudjuk megfogjuk mutatni nektek!

Mik voltak a visszajelzések a játékosoktól, mit kértek?

Először is, a karakterek sokkal szebbek lettek. Az animációk és ütés-effektek sokkal jobbak és szebbek. Nagyon sok játékos ezeket írta meg nekünk, szóval ezekkel nagyon sokat foglalkoztunk.



A játékosok és a természet közötti interakció sokszor rossz dolgokat hozott létre (például ültetett fákkal blokkolták az utat, amin nem lehetett átjutni) az előző tesztben. Van valami tervetek ezzel kapcsolatban?

Nem gondolom, hogy az a tény, hogy a játékos tud házat építeni, és hatással van a földre, környezetére probléma lenne. Az új kontinensen, a játékos megépítheti majd a házát, de csak korlátozott helyeken, nem utakon és sziklákon. Ettől függetlenül, aminek fizikája van, például egy híd vagy fal ami összeomolhat, nagyon nehéz betenni a játékba, szóval részenként fogjuk ezeket fejleszteni. A túl közel ültetett fákkal kapcsolatban pedig annyit, hogy meg lesz oldva terep elemekkel.

Volt egy vezető teleport rendszer, de csak páran használták. Valami terv ezzel, törölni, módosítani?

Szerintünk ez egy jó dolog, még ha csak kevés ember is használta, de szerintünk nem értük el vele a célunkat. A játékosok egy minimapot igényelnek, ami engedi hogy megtaláld az utat magad, ezért implementáltunk a játékba egy ilyen rendszert erre a tesztre. Egy olyan út-irányító rendszer volt, ami oda vitt téged ahova akartad. Úgy gondoljuk ez megfelelő, ezért nem nyúltunk ehhez. (Például a játékos elhelyezhet speciális küldetés-kérdőjeleket, amik segítik a többi játékost a küldetésben, akik később csinálják meg ugyanazt a questet. Ugyanakkor ez csapda is lehet: Ezt olvasod “Használd ezt, hogy megszerezd a következő quest itemet”, te használod, és máris egy sziklán találod magad ahonnan lezuhansz… Ezzel egy csomó időt vesztesz.)

Milyen szinthatárt lehet elérni ebben a tesztben? Milyen tartalmakat készítettek el a magas szintű játékosoknak?

5 napra tervezzük megnyitni a szervert (60órára). Nem limitáltuk le az elérhető szintet, de az elérhető területek lvl25-ig jók, szóval a 30-as szint elérhető, ha sok időt fordítasz a fejlődésre. Úgy gondoljuk, a legtöbb ember 20-25ös szintet fog elérni. Úgy éreztük, néhol a fejlődésnél ürességek voltak a 2. bétateszten, ezért kicsit “fényesítettük” a fejlődést hogy jobb legyen. Sok tartalom lesz a bétateszten, kivéve a fejlődést, szóval élvezzétek ki a játék minden pillanatát ezalatt az 5 nap alatt.

Van valami változás az előző teszt óta a bűncselekmény/bíróság/bebörtönzés rendszerében?

A bírósági rendszernek jobban kell lennie, hogy elérje azt a szintet amit várunk. Elkaphatnak téged, vagy üldözhetnek. A bíróság csak egy videóban fog megjelenni a 3. bétateszten, szóval ezt még nem próbálhatjátok ki.

Úgy néz ki hogy sokat fókuszáltatok a várostromra. Mi a különbség a gyakorló várostrom között és a rendes, nyitott világban zajló várostrom között?

Beraktunk a 3. bétatesztre egy csatateret, ami egy kis várostromnak felel meg. A nyitott világban a várostrom a végső tartalom az északi kontinensen a hardcore játékosoknak. Nagyon izgalmas használni egy ostromgépet hogy szétlőjük vele a vár falait amik leomolnak, vagy betörjünk vele a vár kapuján azt szétzúzva. Ezeket a dolgokat próbálhatod ki ezeken a csatatereken (training ground), PVP rendszerben, kipróbálhatsz csapat-skilleket és ostromgépeket. Lesz egy nagyon instanceolt csatatért a 4. teszten, ami még jobban hasonlítani fog egy ostromra mint most, de most ez a 3. teszten le van limitálva 10 vs 10-re.

Mik a felfedezhető tartalmak az AA-ban?

Volt egy visszajelzés hogy az AA túl bonyolult, és egy nagyon meredek görbéje van. A felhasználók nem tudnak minden tartalmat kiélvezni amikor előszőr játszanak a játékkal, ezért az új játékosokat végigvezetjük a küldetéseken. Ha elhagyod a küldetésed által behatárolt területet, új dolgokat fogsz találni. A felfedező kedvű játékosokat tippekkel segítjük, hogy találjanak titkos helyeket a játékban. Ha elég sok tippet összegyüjtesz hogy megtaláld, akkor egy speciális tárgyat vagy szörnyet fogsz ott találni. Ezek nem megtalálhatóak normális helyzetben, csak akkor ha elkalandozol és figyelsz a tippekre. Ez nem feltétlen kapcsolódik a szintezéshez, ez inkább ilyen érdekes dolog. A jutalom nem feltétlen lesz jobb tárgy, mint amit a questben szerezhetsz, annál inkább egy játék tárgy vagy ritka dísztárgy. Ez csak a fun miatt van.

Fejtsd ki jobban nekünk az instákat.

Alapvetően, vannak insták amikbe csapatokkal mehetsz be. Nehéz boss szörnyek lesznek benne. Lesznek törhető dobozok, elhelyezendő eszközök, mint ahogy a többi MMO-ban. Körülbelül 30-40 percet fog igénybe venni a tapasztaltabb játékosoknak, az új, kezdő játékosoknak 1 órát. Ha 20as szintű leszel, akkor mehetsz PvE instába, míg a csatatéri insták már 15ös szinttől elérhetőek lesznek. A legtöbb játékos simán elfogja érni a 15ös szintet 1 vagy 2 napnyi játékkal, szóval mindenki kipróbálhatja majd.

120 osztály van a játékban (class). Nagyszerű party játékra számítunk. Hogy fog ez kinézni?

Ha egy 5 fős csapatot veszünk, ez nem különbözik az átlag csapattól. De, nem akarjuk hogy a játék speciális classt igényeljen a csapatokban. Ezt úgy értük el, hogy a játékos képes lesz megtalálni a saját stílusát és a rengeteg skillje közül a megfelelőt, hogy legyőzhessék a bossokat, és megoldják a problémáikat. Ha nincs tank a csapatodban, ne aggódj. A játék nem túl nehéz, szóval megtudod oldani a küldetést tank class nélkül is. Nem akarjuk hogy a jó felcuccolt játékosok nehéz mobokat öljenek, szóval a játék inkább arról szól, hogyan működsz együtt a játékostársaiddal. A való életben senki sem lenne képes letankolni egy nagy szörnyet, ehelyett trükköket bevetve csapnák le. Hasonlóan akarjuk a játékunkban is.

120 különböző class van a játékban, de a hasonlóra specializált játékosok ugyanazokat a skilleket fogják használni. Mi van azzal, hogy új skilleket használjanak a játékosok, a class kombinációjukat figyelembe véve?

Még ha ugyanaz a classotok is, akkor sem tudod megtanulni az összes skillt. Szóval még specializáltabb leszel attól függően, milyen skilleket tanultál meg. 120 class van, de sokkal több lesz, már csak a skillek megtanulása alapján is. Gondolkozunk azon, hogy bevezetünk egy rendszert, ami engedni fogja a játékosoknak, hogy újabb skilleket tanuljanak meg a class kombinációjukat figyelembe véve, a 4. bétateszten. A játékosokra hagyjuk majd a döntést. Nem minden skill harc-orientált, lesznek vicces speciális skillek is. Mint például egy részegnek ivás animáció, vagy egy zenésznek rendes zenét játszik.

Mik ezek a repülő hajók a videókban?

Ez csak egy tömegközeledkésre alkalmas jármú, semmi extra. Ha a játékosokat hagyjuk szabadon repülni ezekkel a hajókkal, akkor a PvP rendszer romba dől, szóval nem tervezzünk ezekből személyes járműveket. De ha egy magas helyre mész, lesz egy biztonságos berendezésed, egy ejtőernyő, ha lezuhansz. Befogjuk rakni a játékba, de nem feltétlen képesség vagy skillként.

Vannak speciális tartalmak a tengeren?

Minden játékosnak hajóra kell szállnia ahhoz, hogy átmenjen egy másik kontinensre. Vannak nagy szörnyek a vízben, amiket csak hajóra szállva tudsz levadászni. Nincs semmilyen limitálás a tengeren a PvP-t illetően. Ha egy vár a tengerparton van, és ostrom van, akkor éppenséggel a vízből is lehet támadni hajókkal a várat. A hajó a játékos tárgya. Voltak visszajelzések tengeri kereskedelemről, de túl problémás a dolog, mivel a hajó technikailag egy “summonolható” tárgy. Ki kell üríteni a rakteret ha “unsummonolod” a hajót, és ez bonyolult, ezért nem tervezzük belerakni a játékba. Viszont tervezünk rabolható tárgyakat, anyagokat, és összetört hajóroncsokat egy kis pénz szerzés céljából.

Mi a kalóz?

Ha megölsz sokszor egy barátságos játékost, aki a te oldaladon van,  akkor növekszik a bűnözési pontod. Ha túl halad egy bizonyos határon, akkor a kalózokhoz fogsz tartozni. A kalózók az ellenségei MINDENKINEK, és mindenki megtudja őket támadni akárhol, mindenfajta büntetés nélkül. Viszont ez fordítva is igaz. A kalózók a 3. oldalnak tűnnek, akik mindenkivel háborúban vannak, szóval speciális helyeket fogunk létrehozni nekik, ahol élhetnek. Általában, egy speciális módba kell lépned hogy megölhess egy barátságos játékost (a “PvP Status” engedélyezéséhez megkell nyomnod egy gombot, hogy sebezhesd őket), de a kalózok mindenkit támadhatnak a gombnyomás nélkül is.

Van valami változás a craftolás és gyüjtögetésben?

A látvány nem változott annyira, de nagyon sok “recept” és újítás lett hozzáadva, hogy élvezd a procedúrát. Nagyon sok dolog nincs még beépítve, de ez nem fog meggátolni abba hogy élvezd a craft rendszert. Jelenleg a fő gyüjthető anyag a fa és a kő. Szintet léphetsz gyüjtögetéssel, mivel ez ad XP-t. Alapvetően kapsz xp-t ha használod a Labor rendszert, szóval ha túl alacsony a szinted, akkor még talán jobban megéri fát vágni, mint szörnyet ölni.

Mi a helyzet a privát földdel és a ház rendszerrel? Mi a helyzet az adóval?

Nagyon sok terület, régió van a kontinenseken ahova lehet házat építeni. Ha építesz egy házat egy régióban, akkor az a te saját helyeddé válik. Ha van egy házad, adóznód kell. A méretétől függően fog változni az adó. Ha nem fizetsz adót, akkor a házad le lesz rombolva. Gondolkozunk rajta, hogy berakjunk egy olyat is, hogy várfalat húzhatsz a házad köré, vagy a falu köré, hogy saját közösséget hozz létre. Például ha növényt ültetsz a földedre a házad mellé, csak ugyanaz a lakos tudja leszedni azokat. A házak lerombolhatóak az adó nem fizetésével, de nem rombolhatóak le az emberek támadásai által, mert nem tudod egész nap a házadat védeni. Az északi kontinensen, a játékos bírtokolhat földet, és engedheti más játékosnak, hogy oda építsen házat, és így neki fog adót fizetni. Ha egy háború (várostrom) zajlik a területeden, és elvesztitek a csatát, akkor meglophatják a kertedet. De a ház nem fog eltűnni, és semmi baja sem lesz.

Mik az előnyei annak, ha van egy váram?

Nagyon sok dolog még nincs letisztázva a várostromok körül, szóval nem tudok pontos választ adni. Bírtokolni egy régiót nem haszon neked, csak akkor ha játékosok is laknak, akik adót fizetnek neked. Egy politikai rendszer növekedését várjuk ettől a dologtól. A játékosok lejjebb vihetik az adót, védelmet kínálhatnak, vagy más dolgokat, de a fő cél az, hogy minél több ember éljen a földeden és kövessen téged. A várostromok előre eltervezett időben fognak kezdődni, és még mindíg gondolkozunk a jutalmakon.

Úgy érezzük, hogy a játék még mindíg nagyon messze van attól, hogy megjelenjen. Szóval mikor várható a megjelenés?

Talán még 2 vagy több tesztre van szükségünk. Keményen dolgozunk azon, hogy legyen OBT még ebben az évben. Nem vagy rákényszerítve hogy a legújabb tartalmakat kipróbáld minden CBT-ben. Például a cbt2-ben volt egy klán, akik arra fókuszáltak, hogy erdőket telepítettek és fákat adtak el. Szóval ahelyett hogy meglett volna mondva nekik, hogy most pedig menjetek háborúzni, hagytuk hogy mindenki a saját gondolkodása szerint azt csinálja amit szeretne. A legfőbb cél az az, hogy jól érezze magát a játékos. Minden játékosnak megvan a saját játékstílusa, ahogy nekünk is.

Reklámok
Kategóriák:hír, interjú
  1. TokodBokom
    május 16, 2011 - 10:19

    “(Például a játékos elhelyezhet speciális küldetés-kérdőjeleket, amik segítik a többi játékost a küldetésben, akik később csinálják meg ugyanazt a questet. Ugyanakkor ez csapda is lehet: Ezt olvasod “Használd ezt, hogy megszerezd a következő quest itemet”, te használod, és máris egy sziklán találod magad ahonnan lezuhansz… Ezzel egy csomó időt vesztesz.)”

    lol? Sokan fogjuk akkor ezt beszopnixDD

  2. TokodBokom
    május 16, 2011 - 10:29

    Bakker. Talan ez az eddigi leginformativabb cikk a blogon. Legalabbis szamomra. Nagyon durva dolgok lesznek itt. Ez a kalozos cucc is, ahogy a pkzast kezelik eszmeletlenul bejon.

  3. Dakszli
    május 16, 2011 - 13:47

    Ez nagyon tettszik.

    Mondjuk egyedül ez a rész aggaszt kicsit
    “A túl közel ültetett fákkal kapcsolatban pedig annyit, hogy meg lesz oldva terep elemekkel.”
    Remélem, hogy a gyönyörű tájakba nem nyúlnak bele, csak mert néhány fasz szivatta a többi játékost. Inkább oldják meg úgy, hogy csak bizonyos zónákba lehet ültetni.

    A kalózosdi tényleg jó. A leírtak alapján eddig ez tűnik a pk-zást legjobban kezelő rendszernek.

    • TokodBokom
      május 16, 2011 - 14:15

      Sztem az a legkissebb problemajuk.

      • Dakszli
        május 16, 2011 - 19:12

        Nézd, engem pl izgat ez, mert pont a játékterep szépsége az ami először felkeltette az érdeklődésemet a játék iránt.
        Ízlés dolga.
        Nálam meg pont hogy a karakterek részletessége nem játszik, mert tapasztalatból tudom, hogy nagyobb party, pvp, vagy ostrom van, az ember úgyis leveszi a grafikai részletességet, hogy ne szaggasson a játék.

  4. Lacci
    május 16, 2011 - 16:45

    hát nem semmi:)De gondolom azért le lehet majd szedni valahogy a pk pontot nehogy kalóz legyél.

  5. Lacci
    május 16, 2011 - 16:54

    Még 7 nap a CBT ig:) hogy bírod a várakozás archeage?Már alig várom az infókat kvácsi vagyok mit javítottak a karalterek kinézetén, vagyis mennyit. na meg sok másra még pl lehet e kerálni valami assasin féle kasztot:)

  6. május 16, 2011 - 18:22

    hat jelenleg 1000 mas dolgom van (tanulas) szoval tul sokat nem gondolok ra… De azert varom termeszetesen

    • TokodBokom
      május 16, 2011 - 18:33

      Tanuljal csak. Meg orulj, hogy egyaltalan ott lehetsz a betan. Tudod mire gondolok…xD

  7. Dakszli
    május 16, 2011 - 19:15

    archeag megy az archeage ctb3 tesztre =) ?

    • TokodBokom
      május 16, 2011 - 20:22

      jah o is

  8. TokodBokom
    május 16, 2011 - 20:22

    Dakszli :
    Nézd, engem pl izgat ez, mert pont a játékterep szépsége az ami először felkeltette az érdeklődésemet a játék iránt.
    Ízlés dolga.
    Nálam meg pont hogy a karakterek részletessége nem játszik, mert tapasztalatból tudom, hogy nagyobb party, pvp, vagy ostrom van, az ember úgyis leveszi a grafikai részletességet, hogy ne szaggasson a játék.

    Senki nem mondta egy szoval sem, hogy a jatekterephez barki hozzanyul azert, hogy ne lehessen 2 fat egymas melle ultetni es ezaltal akadalyokat kiepiteni. Nem valoszinu, hogy egy ilyen apro problema miatt egesz tajakba nyulnak bele, ahogy te fogalmaztal. Ezert irtam, hogy sztem ez a legkissebb gondjuk…
    A karakterek kidolgozasa meg nem tudom hogy jott a kepbe, mivel en egy szoval sem irtam rola. Azt meg, hogy ki mit vesz le otthon es miert, arra maxiumum tippelni tudsz. De ha mar karakterkidolgozas… Nekem pl meg az nem mind1, hogy egy mozgo kartonpapirt nezek hosszu honapokon keresztul, vagy egy nagyszeruen kidolgozott mozgast es harcanimaciot.

  9. TokodBokom
    május 17, 2011 - 21:14

    • Lacci
      május 17, 2011 - 22:00

      :)))

  10. TokodBokom
    május 18, 2011 - 00:15

    Egy régebbi videó angol felirattal

  11. Tanus
    május 18, 2011 - 15:42

    Nem olvastam végig a cikket, de majd végig fogom, de már a felénél is eszméletlen dolgok lesznek itt!! Ha még gyötrik a designereket akkor ez a játék nagyon nagyon ütni fog!

  1. No trackbacks yet.

Elköltöztünk! Sorry, but we are moved to: http://archeage.variance.hu/ Follow us!

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s